Pierwszym działaniem było wykonanie prac przy silniku, rozrząd, pompa wody. Ze względu na pocenie się widoczne w prawym rogu głowicy oprócz wymiany rozrządu doszło również zdjęcie głowicy i wymiana uszczelki. Oczywiście nie omieszkałem przy okazji odnowić głowicy – planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworów.
No to do dzieła 🙂
Po zdjęciu głowicy ukazały się tłoki i tuleje cylindrów. Ocena organoleptyczna wykazała, że tłoki i tuleje są w wyśmienitej kondycji. Zero kołnierza czy rys na tulejach, tłoki bez luzów, miło. Pierścieni nie sprawdzałem, gdyż pomiar kompresji wykonany na zimnym zimnym silniku dał bardzo dobre wyniki.
Głowica została odnowiona w profesjonalnym zakładzie:
Nie omieszkałem też wypiaskować przy okazji kolektora wydechowego 🙂
No to można składać, zestaw przygotowany 🙂
Postęp widać 😉
No i rozrząd z nową pompą wody na swoim miejscu 🙂
Oczywiście doszły do tego nowe świece, olej i filtry. Wymieniony został map sensor.
Po powrocie do domu przyszedł czas na wjazd na podnośnik i do dzieła. Ale o tym w następnej części 😉
Pozdrawiam.
Seba 4×4